Bedrijfsportretten: Een Kijkje Achter de Schermen

Als bedrijf is het belangrijk om jezelf op de juiste manier te presenteren. Dit komt veel kijken, inclusief het tonen van wie jullie als bedrijf zijn en waar jullie voor staan. Een manier om dit te doen is door middel van bedrijfsportretten.

Bedrijfsportretten zijn foto’s en/of video’s die een kijkje achter de schermen geven. Het zijn niet zomaar mooie plaatjes, maar het zijn beelden die een verhaal vertellen over het bedrijf en zijn werknemers. In dit artikel kijken we naar de voordelen van bedrijfsportretten en hoe je de beste kunt inzetten.

Waarom bedrijfsportretten?

Bedrijfsportretten hebben verschillende voordelen voor een bedrijf. Een belangrijk voordeel is dat de bezoekers een persoonlijke blik geven op het bedrijf en zijn werknemers. Het toont wie er voor hen werkt en hoe de bedrijfscultuur eruit ziet. Dit kan betrouwbare klanten helpen om een ​​beter beeld te krijgen van het bedrijf en kan uiteindelijk helpen bij het aantrekken van nieuwe klanten.

Een ander voordeel van bedrijfsportretten is dat uw bedrijf kan helpen om een ​​persoonlijke verbinding te creëren met uw doelgroep. Mensen houden van mensen en door middel van portretten van werknemers krijgen bezoekers een kijkje in het leven van de mensen achter het bedrijf. Dit kan bijdragen aan het vergroten van vertrouwen en kan op zijn beurt weer bijdragen aan klantloyaliteit.

Daarnaast kunnen bedrijfsportretten ook intern van waarde zijn. Het tonen van het bedrijf en zijn werknemers kan bijdragen aan het gevoel van trots onder werknemers. Bovendien kan het een manier zijn om nieuwe werknemers aan te trekken door de bedrijfscultuur en -waarden te laten zien.

Hoe Zet Je Bedrijfsportretten In?

Bedrijfsportretten kunnen op verschillende manieren en op verschillende plekken worden ingezet. meerdere staan ​​enkele voorbeelden:

Website

Bedrijfsportretten kunnen worden geplaatst op de ‘over ons’ pagina of op de homepagina. Hierdoor kunnen bezoekers meteen een duidelijk beeld krijgen van wie er werkt bij het bedrijf en wat jullie doen.

Sociale media

Bedrijfsportretten kunnen worden gepost op sociale mediakanalen zoals LinkedIn en Instagram. Ondertussen kunnen klanten en werknemers worden genomen en de bedrijfscultuur verder worden gepromoot.

Promotiemateriaal

Bedrijfsportretten kunnen worden gebruikt in presentaties, brochures en andere promotiematerialen. Hierdoor kunnen de waarden van het bedrijf worden gecommuniceerd naar klanten en prospects.

Wervingsadvertenties

Bedrijfsportretten kunnen worden gebruikt in wervingsadvertenties. Hierdoor kan een beter beeld worden gegeven van de bedrijfscultuur en -waarden en kunnen taken worden overgenomen.

Het Proces: Hoe Maak Je Bedrijfsportretten?

Het maken van bedrijfsportretten vereist enige planning. Het is belangrijk om van tevoren goed na te denken over de boodschap die je wilt bepalen met de portretten. Daarnaast moet er gekeken worden naar wie er in de portretten komen te staan ​​en waar ze gemaakt worden.

Het is aan te raden om een ​​professionele fotograaf in te huren om de bedrijfsportretten te maken. Zij hebben de kennis en ervaring om de juiste sfeer en boodschap over te brengen in de foto's.

Een praktijkvoorbeeld: Het succes van bedrijfsportretten bij Spotify

Een bedrijf dat succesvolle bedrijfsportretten heeft ingezet is Spotify. Zij hebben een pagina op hun website ingericht waar de werknemers van Spotify worden voorgesteld. Deze tonen zij dat zij waarde hechten aan hun werknemers en hun bijdrage aan het bedrijf.

Daarnaast hebben zij ook een Instagram-account speciaal voor werknemers van Spotify. Hierop worden portretten van gedeelde werknemers en krijgen bezoekers een beetje in hun dagelijks leven. Hierdoor creëren zij een persoonlijke verbinding met hun doelgroep.

Conclusie

Bedrijfsportretten zijn een krachtig middel om een ​​onderliggende achter de schermen te geven en de bedrijfscultuur te starten. Zij kunnen worden ingezet op verschillende kanalen en kunnen bijdragen aan het aantrekken van nieuwe klanten en werknemers. Het is belangrijk om van tevoren goed na te denken over de boodschap die je wilt beschrijven en om professionele hulp bij het maken van de portretten.